lördag 23 januari 2010

Stillhet

Är ensam hemma idag medan de andra är i sverige för att uträtta några ärenden. Det känns rätt skönt att vara ensam hemma, fast det känns lite tyst och tomt.

Jag såg nyss på filmen Gladiator. Jag tycker såna filmer, filmer om gladiatoer, samurajer, etc. Det är nånting i det som fascinerar mig. Gladiator är en film som handlar om en general som blir avsatt, som blir slav, som blir en galdiator. En gladiator som trotsar en kejsare. Det är en jättebra film, men den innehåller så starka känslor. Mest är det sorg, hämnd och hat men också spänning. jag blir alltid lika... ja, hur ska man beskriva det... känslomässigt bedövad när jag har sett den. Filmen berör mig väldigt djupt in, ända in till mitt innersta. Vissa filmer har en sådan effekt på mig, en annan är Den siste samurajen. Båda två är jättebra, men jag får alltid en så konstig känsla efteråt. Det känns som om all oro, upprördhet, glädje, sorg, hat, ilska, tveksamhet, nervositet, etc har försvunnit och kvar finns bara stillhet, tystnad och harmoni ellr känslormässigt bedövad. Jag känner mig mer vaken än nånsin, men ändå känns jag så borta. det känns lite drömskt.

2 kommentarer:

  1. Åååh, The Last Samurai, älskar den filmen!

    SvaraRadera
  2. kul att höra att någon annan också gör det ^^

    SvaraRadera