söndag 24 januari 2010

Disney bless you


Jag har kommit på världens bästa idé! jag ska skapa disney religionen. Walt Disney är gud och filmbolaget Disney är typ hans profet. Det förmedlar hans ord via filmerna som det gör. Som heligt hus ska man ha ett luftslott. Ett sånt där stort uppblåsbart studsslott alltså. Det har ju inget tak, men va fan. Dit ska man komma varje Måndag och gudstjänsterna består av tittande på en disneyfilm. Högmässorna består två filmer, choklad och cola. Den heliga platsen är Disney land paris och man måste åka på pilgimsfärd dit åtminstone tre gånger per år. När man dör så återföds man som en disneyfilm. Ens själ färdas först till Walt Disney som sitter i ett stort luftslott fyllt med helium som svävar uppe i en annan dimension omgivet av rosa moln. och innan man träder in där så måste man rena sin själ med helium som anses vara det renaste av ämnen. Därifrån färdas ens själ vidare in i huvudet på en regissör som jobbar på Walt Disney picture och blir en idé och som sen blir en disney film.

Det är inte bra för att mig prata i telefon när jag är pigg, det blir bara konstigt xD

Middags diskussionerna är inte mycket bättre. Där kläckte min lillbrorsa ur sig att en fjortis är en tjej som ser på fötterna medan hon går x)

1 kommentar: