söndag 23 december 2012

Dit och tillbaka igen

Återigen tillbaka på Åland efter en något intensiv hösttermin. Känns skönt att få stanna här ett par veckor nu och vila upp sig och hitta tillbaka till rötterna. 

Åland känns likadant som alltid, lika lugnande och nära som det brukar. Har saknat mycket av det jag nu är tillbaka till: Vinden, skogarna, havet, familjen, vännerna och mycket mer. Nu när jag räknar upp det så inser jag hur mycket jag faktiskt lämnade bakom när jag bestämde mig för att flytta till Sverige, men livet är ju så. Någon gång måste man ge sig av, men platsen man föddes på kommer alltid finnas kvar. Kanske inte alltid på det sätt man minns, men ändå. Det är en trygghet att veta att det finns där. Och jag är borta därifrån ett tag njuter av det mycket mera när man kommer tillbaka. Kanske var det som gjorde att Bilbo tog det där steget ut genom dörren och in på den där vansinniga färden, Jag tror det. 

Det var länge sedan man fick vara med hela familjen, iallafall alla sex stycken samlade. Det är lika galet och underbart som vanligt. Fått avnjuta vår galna middagskonversation igen där vi snackar bara skit och berättar historier om alla galna saker vi har haft för oss och utsatt varandra för. Det är värme i det, att minnas och skratta åt det tillsammans. Till och med dom sakerna som var jobbiga när de inträffade men idag bara är ett roligt minne, en kul grej man har varit med om tillsammans. 

Kommer uppskatta dom här veckorna. Har mycket att ta itu med men jag känner att det kommer gå bra och känner en motivation som jag inte känt på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar