onsdag 28 november 2012

Det var länge sen sist

Så... jag är tillbaka. Efter mer än ett års uppehåll. Tänkte att det kanske var dags igen.

Livet rullar på. Befinner mig i Stockholm och pluggar till idrottslärare, men det vet ni redan. Till något mer intressant... vad nu det är.

Har genomgått en utveckling gällande migsjälv mentalt sett: Självkänslan, självförtroendet, självrespekten, hela paketet. Är inte helt säker på vad som har åstadkommit det men utvecklats det har jag.

Känner mig också för första gången i mitt liv glad över att vara singel. Ni som har känt mig ett tag vet att det är något som inte känns som jag och ni tappar säkert hakan nu när ni får höra det. Men det är sant. Kanske den senaste nobben var droppen som bägaren att rinna över men jag känner kärlekslivet får ligga på hyllan ett tag så får vi se vad som händer. Tänker njuta av singellivet ett tag nu.

Parkouren går spikrakt uppåt, känner att jag kommer utvecklas mycket som parkourare under min tid i Stockholm. skolan hjälper till en del del men sen är Stockholm mycket mer lämpad för det än Mariehamn.

Känns trist att alla ens nära vänner är kvar på Åland men det gör ju det ännu roligare att träffa dem sen =)

Va fan ska jag nu skriva...

Fjuttkaka
1 dl socker
4 ägg
2dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
nötter
2 liter whisky

Ta fram en stor skål. kolla whiskyn genom att smaka.
Häll whiskyn i ett dlmått och drick.
Upprepa . Sätt på elvispen
Smaka återigen på whiskyn, om den firtfarande håller kvaliteten.
Blanda 1 dl smör i en stor skållägg till 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om whiskyn fortfarnade är god, drick ännu en kopp.
schtäng av elvischpen.
Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad fjukt?
Schätt på elvispen igen.
Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muucschkrejsel.
Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.
Shen schka du schila salt, 2 dl eller nå´t schånt.
de e inte scå noga!?
Kolla wischkyn.
Schila citronsaften, lägg till en mat?scek? och schå socker, eller? Nå´t,
va faaaan????
schmörj ugnen med NIvea. Vrid kakformen på 200 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen.
Shläng ut schkålen genom fönschtret, och? aschå kolla sen whiskyn
Gå och lägg dej.? Vem fan shänner för en jävla fjuktkaka i alla fall???

2 kommentarer:

  1. JAG ÄLSKAR DIN DEMONSTRATION AV DETTA RECEPT!! x''D

    SvaraRadera
  2. det vet jag att du gör ^^ får köra den på Åland nästa gång

    SvaraRadera